Activitat 6.

1. Fer un resum de les idees principals tractades a l’article.

L’article Estratègies documentas en les agències de publicitat mostra tot el procediment que ultilitzen les empreses per poder realitzar una campanya publicitària i les relacions de les campanyes publicitàries amb la documentació.

Aquest procediment comença quan una empresa té un porducte que vol donar a conéixer als seus consumidors, que ha baixat el nombre de vendes i les vol recuperar o molts més casos. Quan es vol fer una campanya de publicitat la empresa té dues opcions o crear un departament de publicitat dintre de la mateixa empresa o contractar a una agència de publicitat externa de l’empresa perquè s’encarregui de fer la campanya publicitària. Avans de començar amb la campanya publicitària s’ha de fer una ivestigació sobre els elements del producte i el consumidor. El consumidor és l’objectiu principal de la publicitat fins el punt de que s’ha intentat orientar-lo o conduir-lo cap a una marca concreta. Aquestes investigacions es fan per disposar d’informació que serveixi per millorar l’estratègia de la comunicació publicitària, per descobrir l’estratègia de la competència o per ajudar a millorar qualsevol aspecte relacionat amb el producte. Actualment disposar de la millor informació avans de dur a terme una campanya publicitària comporta una avantatge competitiu i a més a més pot resultar un factor clau per guanyar o mantenir un compte. Per últim, les agències de publicitat, opten per informacions precises i concretes encara que el preu sigui més elevat, que no fer-se càrrec d’un centre de documentació.

2. Fer una valoració personal. A partir de la lectura de l’article i del material vist a classe: quina és la teva opinió sobre el paper de la documentació en la comunicació, i en concret, en el cas analitzat a l’article (publicitat; periodisme; cinema i televisió).

En la meva opinió la documentació proporciona una sèrie de dades molt importants en el món de la comunicació i sobretot en el món de la publicitat com he pogut comprovar amb l’article on tractava del paper de la documentació en les campanyes publicitàries.
La documentació en la comunicació te varies especialitats com per exemple: la documentació informativa, periodística, fotogràfica, audiovisual, cinematografica etc…
La documentació en el món de la publicitat actua de dos maneres diferents. Per una part actúa visiblement, és a dir, la documentació forma part de la campanya publicitària o accions de màrqueting. En segon lloc, actúa de manera no visible, és a dir, dona informació no visible que s’ha buscat com ara el mitjà més adequat per la campanya publicitària. Aquesta manera no visible s’ultilitza en la selecció de mitjans pel target i en l’avaluació dels resultats.
Per un atre banda, la documentació en la publicitat te diverses funcions, com per exemple, complementar (el brífing, audències), comprovar (dades correctes o incorrectes, analitzar l’efecte de la campanya en vendes, si hi ha hagut causa-efecte.) i rendibilitzar (si has fet una recerca que es pot ultilitzar per altres campanyes.)
El Brífing suposa un document molt important en aquest àmbit doncs és un document elaborat per un anunciant, que recull informació del mercat, productes, el consumidor, la competència, la distribució, els objectius del màrqueting i de la comunicació, el pressupost necessàri per poder realitzar la campanya…

Núria Soler

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: