A17

Gestió de la informació T2. Javier Guallar

A17

Inici 18 abril 2012. Data límit publicació bloc: 25 abril 2012

Exercici individual o per parelles

 

1. Anàlisi de l’hemeroteca o cercador del diari assignat a classe el dia 18 d’abril

Diari: La Vanguardia

 

Fitxa d’anàlisi

Aspectes generals  
Denominació (hemeroteca, arxiu, cercador…) Hemeroteca i cercador.
Ubicació de l’accés a l’hemeroteca L’hemeroteca s’ubica en la part on podem trobar totes les seccions de notícies.

 

Cobertura temporal Des de 1882 fins el 2012.

 

Cost Els últims 30 dies de l’hemeroteca per poder-los visitar has de ser subscriptor en el diari.

 

Sistema de consulta  
Operadors booleans Internacional AND política.

 

Frase literal Política internacional.

 

Acotació temporal Des de 1-01-2000 fins 1-01-2012

 

Acotació en col·leccions  

 

Acotació multimèdia (fotos, vídeo…) Fotos

 

Consulta per navegació o data Consulta per data.

 

 

Presentació dels resultats  
Possibilitat d’ordenar els resultats Ordenar segons la rellevància, la data dels resultats i també podem mostrar la línea de temps.

 

 

Identificació dels termes de cerca en el resultats  

 

 

Presentació de documents relacionats La presentació està basada en nombrar la edició, la pàgina, el dia i la secció a la que pertanyen.

 

 

Gestió dels resultats (imprimir, enviar, serveis participatius…) Els resultats que et surten te’ls pots descarregar, imprimir, guardar, enviar a algún amic etc…

 

 

 

2. Fer i comentar una cerca (temàtica del bloc)

 

http://www.lavanguardia.com/opinion/articulos/20080713/54058947395/el-coche-de-eva-longoria.html

 

Hem fet una cerca de Publicitat Subliminal omitint la Publicitat Enganyosa i la Publicitat Comparativa i hem trobat aquest artícle “El Coche de Eva Longoria”.

Breument, tracta sobre una acció de Publicitat Subliminal per part del New York Times   ja que aprofita la imatge coneguda de la actriu de “Mujeres Desesperadas”.

Com que es un diari, no és molt habitual trobar artícles o notícies que tractin sobre la Publicitat Subliminal en concret. Tot i així hem acotat la cerca per que s’aproximés més a allò que buscavem.

 

 

3. Fer una valoració crítica de l’hemeroteca

 

La veritat es que ens ha sorprès una mica ja que fa uns anys havies de ser usuari i ara si vols, pots descarregarte la plana del diari on surt l’article que hem cercat.

És bastant fàcil cercar a La Vanguardia però s’han d’acotar les cerques posant paraules clau i la data perquè sinó no troba res relacionat amb publicitat.

 

 

 

Nuria Soler i Carlota Mezquida

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: