Imágenes

A19

 

Exercici individual o per parelles

 

Bancs d’imatges

 

1. Tria dos d’aquests tres bancs d’imatges: AGE Fotostock, Corbis i Getty Images. Localitza a cada dels bancs d’imatges triats una fotografia que tingui relació amb la temàtica del teu bloc.

 

Per cada banc d’imatges:

-Copia i enganxa la imatge seleccionada;

-Copia el títol o descripció de la imatge;

-Indica els termes de cerca utilitzats i explica el més clarament possible el procés seguit fins a seleccionar la foto;

-Indica si la foto és del tipus Editorial o del tipus Creative

-Indica si té drets gestionats o royalty free

-Compara i comenta els dos bancs d’imatges a partir de la teva experiència

 

 

GETTYIMAGES

Imatge triada:

 

Informació de la imatge:

Título:

Children with wi-fi enabled lemonade stand

Nº de imagen de Creative: 109348449
Tipo de licencia: Sin royalties
Fotógrafo:

Blend Images/Jon Feingersh

Colección:

the Agency Collection

Crédito: Blend Images/Jon Feingersh
Información de autorización: Esta imagen posee la autorización firmada del modelo. Esta imagen está disponible para uso comercial.
Palabras clave: Personas, Movilidad, Comidas y bebidas, Confianza en sí mismo, Amistad, Orgullo, Placer, Comunicación, Asociación, Unión, Conexión, Igualdad, Éxito, Motivación, Riqueza, Negocio, Tecnología, Pequeña empresa, Cuadrado, Mirando a la cámara, Encuadre de cuerpo entero, Aire libre, 8-9 años, 10-11 años, Vista de frente, Cabeza y hombros, Anuncio, Oriental, Africano-americano, Grupo multiétnico, Parque, Personas de negocios, Estar de pie, Sentado, Apoyarse, EE.UU., Internet, Ordenador portátil, Campo, Día, Niñez, Maryland, Luz del sol, Propietario, Diversión, Vender, Señal de información, Niño, Brazos cruzados, Color, Hierba, Mercadotecnia, Limonada, Tenderete de refrescos, Actividad de fin de semana, Dos personas, Niños, Niñas, Retrato, Niño de primaria, Ocio, Fotografía, Preadolescente, Comodidad, Servicio, Tecnología inalámbrica, Sólo niños, Usar el portátil, Potomac – Maryland, Emprendedor, Soleado. Buscar imágenes similares
Disponibilidad: No se podrá garantizar la disponibilidad de esta imagen hasta el momento de la compra.

 

Informació de la cerca: (Sense Royalties)

 

 

AGE FOTOSTOCK

Imatge triada:

Informació de la imatge:

Descripción: Advertsing in field – near Zuerich-Kloten, Switzerland, Zuerich, Kloten. Código Foto: BWI-BLWS089232. Fotógrafo: Luftbild Bertram. Colección: Blickwinkel. Derechos Protegidos

Informació de la cerca:

 

Comentari: Ja havia fet servir GettyImages abans i considero que és un molt bon servidor per trobar imatges ràpidament. Pel que fa a AGE Fotostock em sembla un bon sistema per cercar imatges de tot tipus però, pot ser és perquè ja el coneixia i ja sabia com funcionava. Tot i així crec que a GettyImages està tot millor detallat i pots trobar més informació sobre una imatge que a AGE Fotostock.

Primer he escollit GettyImages amb la característica de Free Royalty i com a segona opció he escollit AGE Fotostock amb Drets Protegits.

 

 

 

Carlota Mezquida

A18

Catàlegs de Biblioteques

 

1. Localitza al catàleg de la Biblioteca de la URL un document (llibre, revista o audiovisual), relacionat amb la temàtica del teu bloc i demana’l en préstec.

2. Publica al bloc un petit informe indicant:

– referència bàsica del document (títol, autor, data publicació, enllaç al catàleg)

Títol: Casi todo lo que se sobre publicidad

Autor: Joaquin Lorente

Data Publicació: 1987

Editorial: Edicio Folio, S.A

ISBN13: 9788475830872

– Explica el procés de cerca seguit per localitzar-lo (per exemple, si has utilitzat la cerca per matèries o per paraula clau, número de documents trobats, justificació de la selecció d’aquest…)

Primer he fet una cerca per matèries posant “ publicitat” i m’han sortit diferents caps com: revistes, llibres i audiovisuals. Per acotar la cerca he posat a paraules clau “llibres de publicitat” i no m’ha sortit 28 resultats però no el llibre que estava cercant. Tot i així he acotat la cerca posant, també a paraules clau, el títol del llibre “Casi todo lo que se sobre publicidad” i m’ha sortit el llibre ràpidament.

Imatge de la cerca amb paraules clau:

Imatge de cerca avançada:

– Pots afegir (opcional): imatge del document (per exemple, portada) i imatge de captura de pantalla de la cerca.

Imatge de la portada del llibre:

 

Imatge del resultat de la cerca:

 

– Valora l’ús del catàleg de la Biblioteca de la URL i del préstec: punts forts i febles.

El catàleg de la biblioteca és essencial per trobar qualsevol tipus de document en qualsevol àrea i matèria però no és tan fàcil. Si només fem una cerca amb paraules clau, hi han més resultats però són menys precisos. En canvi, si la nostra cerca és per matèries, la cerca és més acotada. No he utilitzat els Operadors Booleans perquè amb els camps que et dona la cerca avançada ja es troba ràpidament i és de fàcil utilització.

3. Porta el document seleccionat el dia 2 de maig a classe i fes una breu explicació (1 minut) sobre l’activitat

 

 

Carlota Mezquida

A17

Gestió de la informació T2. Javier Guallar

A17

Inici 18 abril 2012. Data límit publicació bloc: 25 abril 2012

Exercici individual o per parelles

 

1. Anàlisi de l’hemeroteca o cercador del diari assignat a classe el dia 18 d’abril

Diari: La Vanguardia

 

Fitxa d’anàlisi

Aspectes generals  
Denominació (hemeroteca, arxiu, cercador…) Hemeroteca i cercador.
Ubicació de l’accés a l’hemeroteca L’hemeroteca s’ubica en la part on podem trobar totes les seccions de notícies.

 

Cobertura temporal Des de 1882 fins el 2012.

 

Cost Els últims 30 dies de l’hemeroteca per poder-los visitar has de ser subscriptor en el diari.

 

Sistema de consulta  
Operadors booleans Internacional AND política.

 

Frase literal Política internacional.

 

Acotació temporal Des de 1-01-2000 fins 1-01-2012

 

Acotació en col·leccions  

 

Acotació multimèdia (fotos, vídeo…) Fotos

 

Consulta per navegació o data Consulta per data.

 

 

Presentació dels resultats  
Possibilitat d’ordenar els resultats Ordenar segons la rellevància, la data dels resultats i també podem mostrar la línea de temps.

 

 

Identificació dels termes de cerca en el resultats  

 

 

Presentació de documents relacionats La presentació està basada en nombrar la edició, la pàgina, el dia i la secció a la que pertanyen.

 

 

Gestió dels resultats (imprimir, enviar, serveis participatius…) Els resultats que et surten te’ls pots descarregar, imprimir, guardar, enviar a algún amic etc…

 

 

 

2. Fer i comentar una cerca (temàtica del bloc)

 

http://www.lavanguardia.com/opinion/articulos/20080713/54058947395/el-coche-de-eva-longoria.html

 

Hem fet una cerca de Publicitat Subliminal omitint la Publicitat Enganyosa i la Publicitat Comparativa i hem trobat aquest artícle “El Coche de Eva Longoria”.

Breument, tracta sobre una acció de Publicitat Subliminal per part del New York Times   ja que aprofita la imatge coneguda de la actriu de “Mujeres Desesperadas”.

Com que es un diari, no és molt habitual trobar artícles o notícies que tractin sobre la Publicitat Subliminal en concret. Tot i així hem acotat la cerca per que s’aproximés més a allò que buscavem.

 

 

3. Fer una valoració crítica de l’hemeroteca

 

La veritat es que ens ha sorprès una mica ja que fa uns anys havies de ser usuari i ara si vols, pots descarregarte la plana del diari on surt l’article que hem cercat.

És bastant fàcil cercar a La Vanguardia però s’han d’acotar les cerques posant paraules clau i la data perquè sinó no troba res relacionat amb publicitat.

 

 

 

Nuria Soler i Carlota Mezquida

A0

Gestió de la informació T2
A0
Sense data específica. Activitat  individual per realitzar al llarg del curs.
1. Comentari i exposició a classe d’un lloc web que sigui interessant com a font d’informació relacionada amb el tema de cada grup. Es tracta de:
–       triar un lloc web relacionat amb la temàtica escollida al bloc: Publicitat Subliminal
–       fer una publicació al bloc amb:
                títol del web: EL RINCÓN DEL PUBLICISTA
                 url (enllaç): http://www.elrincondelpublicista.com/
                imatge (captura de pantalla)
             descripció del web amb les seves característiques més interessants: La web té les últimes campanyes, les més
novedoses o premiades però també en rescata d’antigues que també són interessants (tan en cartell com en audiovisual).
Permet comentar cada publicació i seguir-la via facebook, twitter entre d’altres xarxes socials. Ademés té dos altres
apartats on també parlen de publicitat però no és tan visual.
             valoració personal: Aquesta web és de fàcil utilització ja que és el més semblant a una revista on-line. Molt útil per
“estar al loro” de les últimes novetats del món de la publicitat.
– fer una breu explicació (3-5 minuts) a classe del lloc web triat
Carlota Mezquida Torrent

Exercici 5

1. Una fotografia representativa del següent país:

Alemanya Austràlia Costa Rica
Bèlgica Indonèsia Sud-àfrica
Dinamarca Tailàndia Marroc
Espanya Xina Noruega
Finlàndia Japó Rússia
França  X Índia Turquia
Grècia Nepal Canada
Holanda Vietnam Colòmbia
Irlanda Brasil Islàndia
Itàlia Argentina Portugal
Regne Unit Mèxic Polònia
Suècia Estats Units Croàcia

I que estigui sota la següent llicència d’ús:

X amb copyright
creative commons d’atribució
creative commons d’atribució que no permeti un ús comercial
creative commons d’atribució que no permeti un ús comercial ni que pugui ser modificada
creative commons d’atribució que no permeti un ús comercial i que s’ha de compartir amb la mateixa llicència

Copia la imatge, indica el seu títol i url, i feu una breu descripció i justificació de la seva elecció.

 

URL: http://www.flickr.com/photos/seanrosner/2338420909/

TÍTOL: Typical

DESCRIPCIÓ: És una fotografia de la capital francesa, París. Es pot veure la Tour Eiffel i el pont que travessa el riu Sena il·luminats.

JUSTIFICACIÓ: És la típica fotografia de París amb el monument que la representa i és fàcilment recognoscible.

2. Una imatge representativa pel tema del bloc / blocs

I que estigui sota la següent llicència d’ús:

amb copyright
X creative commons d’atribució
creative commons d’atribució que no permeti un ús comercial
creative commons d’atribució que no permeti un ús comercial ni que pugui ser modificada
creative commons d’atribució que no permeti un ús comercial i que s’ha de compartir amb la mateixa llicència

Copia la imatge, indica el seu títol i url, i feu una breu descripció i justificació de la seva elecció.

Bloc Publiminale: Publicitat Subliminal.


URL: http://www.flickr.com/photos/23662057@N03/5432229702/

TÍTOL: Subliminal Advertising

DESCRIPCIÓ: Fotografia d’una columna a la ciutat de Dublin on surt la publicitat enganxada.

JUSTIFICACIÓ: És un bon exemple de publicitat subliminal ja que representa la part de dalt d’una ampolla de cervesa, beguda molt característica de la ciutat.

Bloc Guia Cultural de Catalunya.

URL: http://www.flickr.com/photos/vilanovailageltru/3971426102/

TÍTOL: Teatre Remodelat

DESCRIPCIÓ: Fotografia d’un teatre remodelat. Teatre de Vilanova i la Geltrú.

JUSTIFICACIÓ: representa una de les opcions que el bloc proposa, com és el teatre a Catalunya.

3. Breu valoració de Flickr i de les seves opcions de cerca d’imatges per llicències d’ús.

L’opció de “cerca avançada” ha estat molt útil a l’hora de trobar les imatges desitjades. Gràcies a l’eina hem estalviat temps. Les llicències “Creative Commons” no són complicades d’identificar i protegeixen l’autor dels continguts. El nivell de protecció depèn d’ell/mateix. Al flickr hi trobem de tot, però cercant amb cura, arribem a forces imatges de qualitat.

Albert Herrera y Carlota Mezquida

Exercici A1

1. Posa un exemple de la permanencia en la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció.

La tradició oral es defineix com la manera que els nostres avantpassats ens transmeten la cultura, els fets històrics, creençes religioses i coneixements tecnològics de la seva època.

Un exemple d’aquesta tradició és:
Quan el meu avi, des de ben petita m’explicava la seva història i la de la seva família en la guerra civil. M’explicava l’exili i totes les seves ‘batalletes’ de la guerra amb la finalitat de transmetre, tan a mi,com a tots els seus nets, els fets històrics de la seva època.

Nuria Soler

2. Fes una breu explicació (propia, no copiada) dels següents conceptes. Pots donar la teva opinió:

  • Nadius digitals: un nadiu digital és aquell que va nèixer durant el començament o quan ja va ser implantada les noves tecnologies. Per tant, com ha interactuat amb la tecnologia des de ben petit té uns coneixements molt més amplis que un inmigrant digital.
  • Inmigrant digital: un inmigrant digital és aquell que quan va nèixer encara no estaven les noves tecnologies i al llarg de la seva vida amb la introducció de la tecnologia ha volgut interactuar amb ella.
  • Web relacional: és una web relacional, és a dir, que vol interactuar amb les persones. Com per exemple: Flickr, WordPress, Blogger, My Space, Facebook, Youtube, Delicious…Les característiques principals de la web relacional són la interacció, la construcció de grups i de comunitats a les noves xarxes socials. La web relacional, es procueix quan persones comparteixen la seva creativitat, opinió i així poden pertanyer a agents actius en la producció d’avui en dia.

Nuria Soler

3. Fes una relació dels productes o serveis de la Web social dels quals siguis un usuari actiu (és a dir, dels que tinguis obert un perfil) i una altra relació dels que coneguis o hagis vist algun cop, encara que no siguis un usuari actiu. Pots agafar com a referent la relació d’eines de la web social dels apunts.

1). Facebook és la xarxa social més coneguda actualment. Permet afegir gent com a amics i enviar-los missatges, compartir enllaços, fotografies i videos, entre d’altres coses. Està obert per tots els publics majors de 13 anys i la creació del perfil es fa mitjançant el correu electronic i una contraseña.
No només es pot utilitzar com una forma d’oci sino també es poden crear perfils d’empresa, així com fer anuncis d’un producte o servei i arribar a més públic ja que Facebook es posiciona per davant de qualsevol altra xarxa social amb 400 milions d’usuaris.
2). Hi5 es una altra xarxa social, molt semblant a Facebook però de la que no formo part.
En aquesta, existeixen dues seccions de dades, un aquesta seleccionat per difondre la informació personal de l’usuari: Estat civil, edat, religió, idiomes, ciutat natal. L’altre bloc o secció, és per a dades relacionades amb els gustos personals: Sobre el meu, música favorita, pel·lícules favorites, llibres favorits, programa de TV favorits, cita favorita.

Tots els usuaris que accedeixen a un compte podran veure tota la informació que s’hagi registrat, sempre que l’amo d’aquesta no hagi restringit l’accés al mateix.

                               Imatge de Zavordigital Agencia Interactiva.

Carlota Mezquida